Sök tjänst som politisk sekreterare

Vänsterpartiet i Växjö söker politisk sekreterare på 50 %

Vänsterpartiet i Växjö söker en politisk sekreterare att tillsammans med förtroendevalda i Växjö kommun praktiskt arbeta med och utveckla vår politik. Du ska stödja vår grupp av förtroendevalda och vår 1:e vice ordförande i kommunstyrelsen i det dagliga kommunalpolitiska arbetet. Arbetet är varierande och utgår från nämnder och styrelsers arbete men kan också vara händelsestyrt och snabbt skiftande.

Du behöver vara bra på att uttrycka dig i både tal och skrift, samt ha en bra organisationsförmåga. Du ska vara bra på att samarbeta, trivas med att vara navet i det parlamentariska arbetet och vara duktig på att kommunicera såväl internt, med medlemmar som externt med media, andra politiker och samhällsaktörer. Kort sagt behöver du vara väldigt flexibel.

Vi förutsätter att du ha god kunskap om Vänsterpartiets politik och delar våra värderingar.

Huvudsakliga uppgifter
– Vara en resurs för vår 1:e vice ordförande i kommunstyrelsen.
– Stödja våra förtroendevalda i det dagliga kommunalpolitiska arbetet.
– Delta i möten med kommunala gruppen och i vissa nämndsammanträden.
– Arbeta utåtriktat med sociala medier, kontakt med press m.m.
– Samordna möten och aktiviteter såväl internt som externt.
– Vara behjälplig med att ta fram underlag för skrivelser, debattartiklar, pressmeddelanden och sköta presskontakter tillsammans med förtroendevalda och gruppledare.

………………………………………………………………………….

Tillträde: 1 januari 2023. Intervjuer sker fortlöpande.
Varaktighet: Visstidsanställning till 31/12 2026, enligt avtal för politisk sekreterare. Provanställning 6 månader.
Lön: Enligt avtal. Kvälls- och helgarbete förekommer.
Slutgiltigt beslut om tjänstens utformning fattas vid medlemsmöte 7 december.

Ansökan skickar du till gruppledare Björn Kleinhenz, tillsammans med ditt CV och en personlig presentation till: [email protected]

Frågor om tjänsten besvaras av Björn Kleinhenz på email ovan eller telefon 0730 720 223.